Martin & Servera-gruppen berättar i dag att man går ut i en stor kampanj för att stötta den hårt drabbade restaurangbranschen. Genom annonsering på mer än tusen digitala stortavlor över hela Sverige och en kampanj i sociala media uppmanas privatpersoner att köpa frukost, lunch och middag från sin lokala restaurang under parollen #stöttadinlokalarestaurang. I satsningen ingår också en serie kostnadsfria webbinarier för branschen; med bl a Tareq Taylor, Klas Lindberg, Mercedes Bachelet och Desirée Jaks. Första webbinariet sänds den 4 februari på martinservera.se. ”Vi vill genom detta gemensamma initiativ stötta restaurangbranschen på bred front genom att inspirera privatpersoner att köpa mat för avhämtning från sin lokala restaurang eller café. Vi vill alla se en levande restaurangbransch även när pandemin är över – och då behöver vi agera nu”, säger Kristina Ossmark, kommunikationsdirektör på Martin & Servera.

”Vi vill alla se en levande restaurangbransch även när pandemin är över.”

Restaurangvärlden