Skip to main content

Intervju

VanjaVilbern_400x600_web
Välkommen Vanja!

Efter sommaren ansluter Vanja Vilbern till teamet som Marknads- och Partnerchef. Vi kunde inte hålla oss utan ringde och ställde några frågor nu direkt.

Hej Vanja. Du är ny Marknads- och Partnerchef hos Årets Kock. Vad är din relation till restaurangbranschen?
Jag har jobbat i hotellbranschen länge och mat är en stor del av hotellupplevelsen så restaurang alltid legat mig varmt om hjärtat. Personligen tycker jag mycket om att uppleva nya spännande restaurangkoncept.

Vilken mat imponerar på dig?
Jag gillar det gröna köket, att få riktigt bra vegetarisk mat som känns kreativ och nytänkande.

Hur duktig är du själv i köket?
Sådär får jag nog säga ha ha….men jag är bra på att komma på nya idéer som helst någon annan får laga.

Vad är viktigt när ett företag går in som partner till Årets Kock? Kan du ge tre tips på vad de ska tänka på för att verkligen skapa värde kring sitt partnerskap?
Det som gäller generellt för alla partnerskap skulle jag säga är:

1. Ett partnerskap ska vara ett strategiskt och långsiktigt val.

2. Företagets varumärke och egna värden ska ligga i linje med partnerskapet, det vill säga vara något som stärker det egna varumärket.

3. För att ett partnerskap ska bli så framgångsrikt som möjligt behöver båda parter ta sig tid och lära känna varandras verksamheter för att kunna skapa de bästa och mest lönsamma aktiviteterna.

Sen skulle jag vilja slänga in ett bonustips också – ett partnerskap behöver aktiveras för att ger resultat – så glöm inte att avsätta en summa för det i budgeten när partnerskapet ingås.